СОДЕНАТА ПИТКА НА ЙОРДАНКА ХРИСТОВА


продукти:

около килограм бяло брашно;
1 коф.кисело млеко;
4 бр.яйца;
1 ч.л.сода за хляб;
1 с.л.сол;
1 с.л.пудра захар;
1 с.л.оцет;
4 с.л.олио;


Пресяваме брашното заедно със солта и захарта и правим кладенче.Изсипваме киселото млеко,в което сме погасили содата.Прибавяме оцета и половината от олиото.Прибавяме и трите яйчени жълтъка и четирите белтъка.
Омесваме меко тесто,което оставяме да отпочине за 20-30 минутки.
Намазняваме дъното на тавичката и разстиламе тестото.Намазваме с останалия жълтък и правим шарки,чието изпълнение оставям на вашето въображение......
Печем на 170С .


Коментари

  1. Много си падам по содени питки, а тази определено заслужава внимание! Много пухкава изглежда, сигурна съм че е вкусна и със сигурност ще я опитам!
    Благодаря за споделената рецепта, Миленче!

    ОтговорИзтриване
  2. Чудесна е станала Миленка, как си я попрепекла само.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  3. Миленка, удари ме право в слабото ми място! знаеш как обичаме у дома содени питки!...
    Ммммм!.......... Тази ще се меси и пече съвсем скоро!

    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  4. Ауу как ухае на топъл хляб и то такава питка, вкусна. Ама пък какъв уют внасят тези содени питки. Браво, Миленка !

    ОтговорИзтриване
  5. И това което си поднесла към тази уханна питка никак не е зле! :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. Миленче, Миленче, сигурна съм, че мойта няма да стане така пухкава, ама направо ме предизвикваш...еми не са ми силна страна тестата със сода...издай някоя тайна, дето ми убягва:) Дълго ли го месиш, кратко ли...и така и така съм опитвала...

    ОтговорИзтриване
  7. Миленче, уж не съм любител на содените питки, но тази саво като я гледам...... Страхотна е! Май и аз ще пробвам:) Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  8. Чудна...никой не би и устоял!Поздрави!

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар