ХЛЯБ ПЕЧЕН В ГЮВЕЧ



продукти:


500 гр.бяло брашно;
1 каф.ч.смес от семена/мак,белен слънчоглед,сусам,ленено семе/;
2 с.л. сол;
1 с.л.захар;
22 гр.пресна мая;
1 ч.л.оцет;
вода;

1/2 ч.ч.олио;

Омесваме меко тесто от брашното,наронената мая,захарта,солта,оцета и семената.Количеството вода го преценяте в хода на месене-трябва ни меко тесто.
Полученото тесто леко разстиламе сръце върху работния плот сипваме олио/не всичкото/и продължаваме омесването мазнинката.Месим като постепенно употребим всичката мазнинка.
Оформяме хляба както преценим,аз откъснах от цялото едно топче с големината на портокал.Оформих голямото и малкото тесто на топки ,които поставих една върху друга.

Вземаме глинен гювеч с широк отвор и поставяме хляба в него.Похлупваме с капака и пъхаме в предварително загрята фурна на 50 С.
Оставяме на тези градуси за 10 мин.,след което печем на 180 С за около 30 мин.Става превъзходен хляб с прекрасен загар.
С печенето в гювеч постигаме ефекта на печене в пещ:))
Препоръчвам да опитате!



Коментари

  1. Eй, много интересно това печене в гювече, задължително ще пробвам в моите, и без това не съм ги употребявала скоро!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Петя,радвам се че намина:))Спорна седмица и съм сигурна в успеха на пробата:)))Прегръдки!

      Изтриване
  2. Невероятна идея, не съм виждала, непременно ще пробвам този тип печене!Поздравления за презентацията!Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Соня,благодаря ти за прекрасните думи!Чакам резултат...прегръдки и пожелания за ползотворна и слънчева нова седмица:))))

      Изтриване
  3. Това се казва идея! Не ми беше хрумвало, че може да се опече така хляб :) И аз си го записвам за опитване!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ще ти хареса резултата Габче!
      Нека гювеча е с широк отвор,за да е лесно изваждането на хлебчето:))

      Изтриване
  4. И на мен ми хареса този вид печене на хляб. Ще го пробвам непременно. Благодаря за идеята!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дианче,ще ти хареса.Много вкусен хляб с прекрасна ,съблазнителна коричка!Поздрави и прегръдки:))

      Изтриване

Публикуване на коментар