ФАЛАФЕЛ



Много обичаме фалафелите,но до сега винаги са присъствали на масата ни в готов вид.За тази ми публикация,а и за основната част:приготовлението на тези вкусотии ме провокира Катето.
Ето и моя вариант :

продукти:

800 гр. консерва нахут;
1 гл. кромид лук;
3-4 скил.чесън;
1 връзка.магданоз;
1 ч.л.бакпулвер;
1 ч.л.кимион;
3 ч.л.сол;
3-4 бр.карамфил;
щипка-две кориандър;
щипка-две махлеб;
щипка-две индийско орехче;
50-100 гр..царевично/бяло брашно;

олио за пържене;

Пасираме нахута и хубаво го омесваме с настъргания кромид,пасираните чеснови скилидки и наситнения пресен и уханен магданоз.Прибавяме подправките и брашното.
Оставяме нахутената смес да почине за половин час,за да могат ароматите да си "поприказват":)) и оформяйки с две лъжижи пържим фалафелите в сгорещеното олио(не трябва да пестим количеството му).Готовите отцеждаме върху хартия.
Поднасяме с любим сос.




Коментари

  1. Много апетитни са се получили фалафелите, Миленка,
    чудесни са и другите ти нови предложения, красива и празничната визия на блога!
    Сърдечни поздрави, хубави и усмихнати декемврийски дни!

    ОтговорИзтриване
  2. Леле, Миленка, задели ми, изпрати ми:))) толкова са вкусни при теб, въпреки, че скоро хапвахме фалафели, тези тук така ме изкушиха. Радвам се, че съм те провокирала, мила! Ох, страхотна е твоята версия! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  3. Чуууудни са,Миленка,много ми харесват!Пак ухае приказно при теб!Прегръдки и щастлив декември!

    ОтговорИзтриване
  4. За първи път видях да продават по улиците фалафели когато бях в Израел.Там ги приготвяха с малка лъжица, подобна на тези за сладолед.Пържеха ги в дълбок тиган, подобен на уока.Каква е тази подправка махлеб, никога не съм я употребявала и за първи път чувам за нея.Това арабска подправка ли е ? Чудна е рецептата за пости.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  5. И аз ги обичам, а никога не съм правила... :( Ще взема да ги спретна по твоята рецепта, да знаеш! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  6. Както обичам нахута, с удоволствие бих си хапнала!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар