БЯЛО СЛАДКО с аромат на лукчета



С това сладко се върнах във времето......Нахлуха спомени ,в които моята мила баба Мими/Митра/е с приятелки на сладка приказка.Още чувам звука на почукващата лъжичка разбъркваща турското кафенце.Дамите си казват "Наздраве!"с вдигнати малки чашки,пълни с домашна вишновка и акуратно похапват от лъжичката,пълна с бяло сладко,която е потопена в малка чашка с водичка...............Много ми липсваш.........
продукти:

400 гр.глюкоза;
1 ч.ч.захар;
4 белтъка;
2 бр.бонбони"Лукчета";
щипка сол;

Глюкозата,захарта и бонбоните се разтапят на слаб огън като бъркаме от време на време.



Оставяме да поизстине,а през това време разбиваме белтъците със солта на твърд сняг.
Когато глюкозата е поизстинала,но не студена,прибавяме малко по малко от белтъка като не спираме да разбъркваме с миксера.
Прибираме в хладилник!
Надявам се да Ви хареса!

Коментари

  1. Бяло сладко не съм яла от много години,но ми се ще да си приготвя.Миленче,твоето е прекрасно....
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  2. Винаги ми е било любопитно как се прави бялото сладко.
    Миленка благодаря,че разбули тая мистерия.
    Спокойна вечер!

    ОтговорИзтриване
  3. Знаеш ли,с това интро ми напомни филма "Вчера",където директора Георги Русев черпеше с такова сладко и ми бе интересно защо така се консумира топната лъжичката в чашката?Сигурно е прекалено сладко ,а това със сигурност няма да е по моята част,обаче ти благодаря,че разказа и сподели как се прави.
    Миленче,честит имен ден!Много здраве и успехи ти пожелавам и още много нови разходки и хоризонти!
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  4. Колко мил увод! Бяло сладко съм хапвала само в Етъра. Бих седнала на кафенце тук с удоволствие, наистина ме върна назад във времето...

    ОтговорИзтриване
  5. Ама и аз съм една... като прочетох лукчета и си помислих за арпаджик и се ококорих :))
    Бялото сладко винаги го свързвам със старите градки кокони и срещите им, придружени с музика, звучаща от също тъй стари грамофони :) Въобще, с една много приятна атмосфера.

    Поздравления за ароматното сладко :)

    ОтговорИзтриване
  6. Ех, че вкусно! Никога не съм знаел как се прави:) Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  7. И аз винаги съм се чудела от какво се приготвя това сладко :). Веднъж купувах от Етъра, но не ме впечатли толкова. А твоето изглежда толкова лъскаво и апетитно :). Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  8. Благодаря,че поседнахте с мен на сладка приказка и бяло сладко момичета:))))))))))!Ще се радвам да го опитате!

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар